19. oktober 2008

Jeg har fået en "Personlig besked" på Facebook.

Ja,...og det er endda fra Facebooks grundlægger. Problemet er bare, at jeg ikke er helt sikker på, at det nu også er ham der har skrevet til mig.

"Facebook er for nylig blevet meget overbefolket, Der har været mange medlemmer klager over, at Facebookis stadig meget langsom. Record viser, at grunden er der er for mange ikke-aktive Facebook bruger og på den anden side for mange nye Facebook medlemmer. vi vil sende denne beskeder rundt for at se, om medlemmer er aktive eller ej, Hvis du er aktiv bedes du sende til 15 andre brugere, copy paste for at vise, at du er aktive bruger. Medlemmer der ikke sender denne besked inden for 2 uger, vil brugeren blive slettet uden tøven at skabe mere plads, Hvis Facebook er stadig overbefolkede vi beder om donationer, men indtil da sender denne besked til alle dine venner og vær sikker på at du send denne besked for at vise mig, at Deres aktive og ikke slettet.

Grundlægger af Facebook

Mark"

Det er da udpræget dårligt oversat. Jeg vil tro, at Facebooks grundlægger ville ha' penge nok til, at hyre en ordentlig oversætter, hvis han virkelig ville sætte sig ned og skrive til alle Facebook brugere, på deres eget modersmål.
Jeg nævner i flæng:
"Facebook er for nylig blevet meget overbefolket, Der har været mange medlemmer klager over, at Facebookis stadig meget langsom."
"Record viser, at grunden er der er for mange ikke-aktive Facebook bruger og på den anden side for mange nye Facebook medlemmer."
"...Medlemmer der ikke sender denne besked inden for 2 uger, vil brugeren blive slettet..."
"...Hvis Facebook stadig er overbefolkede vi beder om donationer, men indtil da sender denne besked til alle..."
"...vær sikker på at du send denne besked for at vise mig, at Deres aktive og ikke slettet..."
At han så har en trykfejl og kalder sit "barn" for Facebookis, er en anden snak. Måske er hans tastatur bare slidt op...

Jo tak. Men må jeg ikke nok bede om en oversættelse af oversættelsen? :)

Enhver dansklærer med bare en smule respekt i behold, ville ønske at brugen af spanskrør stadig var tilladt og at Mark Zuckerberg lige smuttede forbi skolen en dag. Jeg kan næsten fornemme, hvordan det må klø i fingrene....

:-)

Ingen kommentarer: