27. marts 2009

Fedt nok NOT

Jeg vil godt advare lidt imod, at sætte en Windows Home Server (WHS) op. Jeg havde fundet noget Trial software, som selvfølgelig skulle prøves. Kækt lagde jeg alle mulige ting på den dertil indrettede maskine - lykkelig var jeg, da jeg kunne "nå" den fra andre pc'er i huset. Da trialversionen udløb, tænkte jeg.... "Skidt, jeg installerer bare en XP på den". Det var så her jeg tog grueligt fejl. WHS holder nemlig rigtig godt styr på de filer man lægger på sine harddiske. Den lægger dem det første og bedste sted, uanset hvor mange harddiske man har i serveren. Med det resultat, at jeg mistede over 30 GB mp3-filer, en masse billeder plus det løse... Og, man kan ikke - så vidt jeg kan se - regenerere filerne...

Øv øv øv øv!!!

:-/

Editeret lørdag d. 28.3.2009: Det var kun i gamle dage, at rigtige mænd ikke tog backup, men græd meget. Jeg har nemlig efterfølgende genfundet alle mine mp3 filer og nogle af de andre data, på et sjældent brugt, andet drev i en anden computer. Så skaden er ikke så stor som først antaget.

Ingen kommentarer: