19. juni 2009

Så skete det åbenbart...

Sammenslutningen af Formel 1 Teams (FOTA) har i dag udsendt en pressemeddelelse, hvor de store teams trækker sig fra FIA's Formel 1 serie allerede fra udgangen af 2009. Det sker med det formål, at lave sin egen løbsserie. Altsammen i kølvandet på en masse polimik om primært budgetter og teknisk råderum for holdene. Nu har FOTAs "store" teams altså trukket stikket til Formel 1 som vi kender det, på godt og ondt.

FOTA lover, at de vil lytte til deres fans, til holdene og annoncørerne. Det skulle bl.a. give billigere billetter til løbsweekender og det vil jeg da glæde mig til. Så kan jeg måske igen komme til at se fuldblodsracere "live". For jeg synes da nok lige, at onkel Bernie har skruet priserne en del i vejret, siden jeg sidst var afsted til Formel 1.

FIA har til gengæld modtaget en god del tilmeldinger fra nye hold til 2010 sæsonnen, og med 8 "gamle" hold ude, skulle der være plads til en masse nye biler på gridden, med nye kørere og nye sponsorer i "Formel 1 - The original".

Det bliver spændende om vi fra næste år kan se både Formel 1 og Formel FOTA. Jeg håber, at Formel FOTA får handlet nogle tv-aftaler igennem, så vi også kan se det på vores breddegrader.

:)

Ingen kommentarer: